محبوب ترین غذای سنتی اهواز

محبوب ترین غذای سنتی اهواز

تبلیغات
تبلیغات

منوهای سایت

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

تبادل لینک هوشمند






چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آخرین نظرات کاربران

محبوب ترین غذای سنتی اهواز

اهواز مرکز استان خوزستان و یکی از شهرهای جنوبی ایران می باشد. اهواز بیش از 100 نوع غذای محلی دارد. غذاهای مردم بیشتر شهرهای جنوبی ایران، تند می باشد و در طبخ آنها از ادویه های زیادی استفاده می شود بنابراین وقتی صحبت از غذاهای جنوبی می شود، غذاهایی با طعم تند به ذهن انسان متبادر می شود.در این مطلب از آس چارتر قصد داریم شما را با برخی از غذاهای محلی اهواز آشنا کنیم، در ادامه همراه ما باشید.

غذاهای اهواز شامل 100 نوع غذا و دسر می شود که نام برخی از آنها قلیه ماهی، اِمگِشِت، نافله، یتیمک، ماهی صبور تنوری، پاکوره، آش ارده، قلیه میگو، کبه عربی، اوپیوزی، خورشت بامیه، حمیسه، ماسوا، آش غلغل، بورانی باقلا سبز می باشد و از دسرهای آن می توان به معسل، رنگینک، محلبیه و ... اشاره کرد.

اگر شما نیز علاقه مند به چشیدن غذاهای لذیذ اهوازی می باشید، می توانید در کمتر از 3 دقیقه بلیط هواپیما تهران اهواز خود را از سایت آس چارتر رزرو کنید. در این قسمت از مقاله می خواهیم  برخی از غذاهای اهوازی را به شما معرفی کنیم؛

قلیه ماهی اهواز

وقتی صحبت از غذاهای جنوبی و به خصوص خوزستان می شود، اولین چیزی که به ذهن هرکسی می رسد وجود ماهی می باشد و می توان گفت ماهی مهم ترین  نقش را در غذاهای جنوبی ایفا می کند.

قلیه ماهی نیز یکی از غذاهای لذیذ و پرطرفدار جنوبی است که در تهیه آن از ماهی استفاده می شود. این غذا به صورت خورش و در کنار پلو سرو می شود. در تهیه این غذا معمولا از ماهی های هامور، شیر و سنگسر استفاده می شود.

از دیگر ترکیبات این غذا می توان به سبزی های قلیه(گشنیز و شنبلیله)، تمرهندی، سیر، پیاز، رب‌ گوجه و ادویه اشاره کرد. طرز تهیه این غذا به این صورت است که ابتدا تمرهندی را در آب خیس می کنند. سپس پیاز و سیر پوره شده را تفت می دهند و در مرحله بعد سبزی های معطر و رب گوجه را به آن اضافه می کنند و اجازه می دهند تمامی مواد با یکدیگر تفت بخورند سپس در این مرحله تمر هندی را به آن اضافه می کنند. به دلخواه ادویه اضافه می کنیم و سپس ماهی های قطعه قطعه شده ای که از قبل در ماهیتابه ای جداگانه سرخ شده است را نیز به مواد اضافه می کنیم و می گذاریم تا تمام مواد در کنار یکدیگر پخته شوند. آس چارتر بهترین ارائه کننده بلیط هواپیما اصفهان اهواز می باشد.

خوزستان اهواز ماهی سنگسر شیر خرما




می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |
تاریخ : پنج شنبه 5 خرداد 1401 ساعت : 20:50
بازدید : 418

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: